Logistikkprisen 2006

Utdelt under Røros-seminaret

Logistikkprisen 2006 (Rettighetshaver: Jørn Erik Norangshol)
Logistikkprisen for 2006 er tildelt Anders Stenseth.

LOGISTIKKPRISEN 2006

Begrunnelse

Karakteristikk av personen  (av noen som kjenner vedkommende godt)
Om året prisvinner kan vi si:
-         Stødig - til å stole på
-         Likandes person som er lett å omgås
-         Humor
-         Fungerer godt i team
-         Positiv virkning på medarbeidere
-         Knytter gode nettverk

1.      Bakgrunn og egenskaper

Innsikt i logistikk og transport gjennom skolering underveis i jobben og en god del etter ?self made? metoden  Har etter hvert et godt nettverk som utnyttes positivt.

Bakgrunnen for prisen er to sidig. Den er relatert i vedkommendes bedrift og i sentralt arbeid ved siden av. Komiteen har lagt vekt på at det hele tiden har vært en vilje til jobbe utadrettet, og dele erfaringer med andre.

Selv om stødigheten preger han er han fremsynt med blikk for nye muligheter og omstilling. Han har en god og kritisk vurderingsevne som kommer godt med.

2.      Fritid

I hjemmet kan prisvinner overraske med god mat, ikke hverdagsmat men mer spesielle og spennende retter. Da særlig i forbindelse med helg. Vedkommende har vært leder i idrettslaget på flere plan, og i fritida underholder han andre med musikk og gitarspell. Prisvinner er en friluftsmann som bruker naturen til fots og på ski. Det kan komme som følge av tidligere aktiv karriere

Ifølge kona drømmer prisvinner om reiser rundt i verden og hvor den største drømmen er å sitte høyt i Andesfjellene mens panfløyte musikken strømmer utover. Planlegging av nye reiser er en fritidsbeskjeftigelse.

Fra kona får han karakteristikken omgjengelig og tålmodig familiemann som viser stor omsorg for andre.

3.      Resultater

Fordi prisen baserer seg på to områder har vi hatt samtaler for flere ledere

I den faste arbeidsplassen har vedkommende vært i en ?mannsalder? og fulgt utviklingen fram til i dag. Bedriften er i en stor endring og prisvinner har tatt sin del av utfordringen.

Leder sier prisvinner har fått utfordringer som er taklet på en positiv måte selv om kravene til prestasjon er økt og jobben blitt større. Prisvinner har vokst i rollen og utfordringene og jobbet både med harde og myke verdier. ?Du kan bli litt tøffere og tydeligere ? få litt tykkere negler ? men du er herlig å jobbe med. Så er du flink til å underholde når vi er sammen.

Leder for det utadrettede området karakterisere prisvinner som målrettet og lojal med stor fokus på det som det er blitt enighet om. Det er oppnådd mye på de årene prisvinner har vært leder for funksjonsområdet. Det har vært med å løfte forståelsen for transport og logistikk som fagområde. Ryddigheten og samarbeidet med andre har vært fremtredene.

Komiteen har i år lagt vekt på at fagrådet i Næringsforeningen har vært pådriver for samarbeid i bransjen og har fått gjennomslag på flere viktige områder. Posten er i en kollosal omstilling. Prisvinner har vært leder innen begge disse virksomhetene og taklet det på en utmerket måte.

Det er en glede å overrekke årets logistikkpris til Anders Stenseth ? Næringsforeningen Fagråd Transport og logistikk/Posten Logistikk - produksjon

Prisvinner : Regiondirektør Anders Stenseth Næringsforeningen Fagråd Transport og logistikk/Posten Logistikk - produksjon

Rolf Aarland                          Jan Are Tevik                                      Paul Gustad