Røros konferansen 2019

Foredrag

Røros Kirke

CHRISTL KVAM
Kvam (H) er statssekretær i Arbeids- og sosialdepartementet. Hun er ut- dannet fra Forsvarets Høgskole, BI og NHH. Yrkeserfaring fra bl.a. Fylkesmannen i Oppland og NHO (Regiondirektør)

Foredrag 1 (PDF: 5.9 MB)

HILDE ASPÅS
Daglig leder for NCE iKuben, Molde og jobber med omstilling og innova- sjon på tvers av bransjer. Utdannet biolog med erfaring fra offentlig miljø- forvaltning og privat næringsliv etter mange år i rådgivende ingeniør- bransje. Kommer fra Ålen, nabobygda til Røros.

Foredrag 2 (PDF: 8.3 MB)

KRISTOFFER OPHEIM
Opheim har utdannelse innen logistikk og supply chain managment, og har jobbet med logistikk innen IT- bransjen. Han har vært 6 år i Komplett. Først på systemsiden, og har de siste 5 årene hatt ansvaret for transport i Komplett Group

Foredrag 3 (PDF: 2.5 MB)

Studentpresentasjoner

Foredrag 4 (PDF: 1.3 MB)

FREDRIK MANUM
Manum har lang og bred erfaring fra de fleste områder innen MA/ Logistikk/Innkjøp og fabrikkdrift gjennom stillinger i Nidar, Teeness, Westnofa og Mascot Høie AS

Foredrag 5 - 1 (PDF: 7.7 MB)

JARL GJØNNES
Gjønnes er utdannet siv.ing fra NTNU 1978. Han har nærmere 40 års erfaring i Orkel AS der produkt- utvikling og eksportmarkedsføring har vært hans hovedfokus, i tillegg til daglig leder.

Foredrag 6 - 1 (PDF: 29.7 MB)

GEIR OLAV JENSEN
Jensen har vært økonomisjefi Verdalskalk frem til juni 2016. Tidligere erfaring som økonomisjef og assisterende rådmann
i kommunesektoren.

Foredrag 7 - 1 (PDF: 5.8 MB)

THOMAS KULVIK
Kulvik har jobbet med utvikling og drift av netthandelsløsninger siden 2002. Han har alltid fokus på forbrukernes kundereise, og hvordan den nyeste teknologien kan støtte opp om denne.

Foredrag 5 - 2 (PDF: 35.2 MB)

IVAR SORKNES
Sorknes har bred erfaring som leder og rådgiver i Telenor. Arbeider nå med forretningsutvikling, og strategi innenfor bedriftsmarkedet. Arbeider i dag med å utvikle nye tjenester og produkter i samarbeid med både forskningsbaserte og kommersielle partnere innen IoT, mobilitet og kunstig intelligens.

Foredrag 6 -2 (PDF: 35.7 MB)

KJERSTI TUNHEIM PEDERSEN
Pedersen er ansvarlig for Bring Research, Brings skandinaviske forbrukerinnsikt for e-handels- markedet. Har jobbet mot ehandelsmarkedet både innen forretningsutvikling, innsikt og trender.

Foredrag 7 - 2 (PDF: 5.6 MB)

TORD LIEN
Lien var olje- og energiminister for Frp i Erna Solbergs regjering fra
okt. 2013 til des. 2016. Han var innvalgt på Stortinget fra