Adecco Norge tar sjåførmangelen på alvor!

Sammen med NAV Oslo, transportbransjen og trafikkskolen Learn har Adecco det siste året tatt rattet om et pilotprosjekt i Oslo med formål om å øke rekrutteringen av kl. CE sjåfører til markedet.

NAV har tidligere erfart at de som har fått Lastebilsertifikat og YSK ikke nødvendigvis har klart å sikre seg den nødvendige praksisen de trenger, ei heller en relevant jobb uten bransjerelasjoner. Det ansvaret har Adecco Norge nå tatt i samarbeid med flere av Adecco sine største kunder, og i dette pilotprosjektet ser vi at etter endt kurs har 18 av 20 kandidater allerede startet i relevant arbeid etter en nøye utvelgelsesprosess i forkant. Så langt vil vi kalle dette en suksess for samtlige involverte, og vi ønsker NAV Vestfold og NAV Telemark med i prosjektet til høsten.

Er du interessert i å høre om dette prosjektet kan være noe for deg og din bedrift? Ta kontakt med vår Prosjektansvarlig, Trygve Flood, +47 934 20 514, Trygve.flood@adecco.no